If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Казах ви. Нищо няма да направят и в БОШ. Дросела съм го разглабял два пъти. Чистил съм го. Всичко съм чистил. И смата ост и твулката и клапата съм пренастроивал спрямо оста. И МПХ съм сменил. Всичко всъщност съм сменил. И няма. Обаче тая вече пробвах с откачена сонда. Е колата запали нормално. И оборотите са перфектни. И върви повече. Просто така трябва да работи. Само че ауспуха почерня за 4, 5 км каране. Така ще гори 20/100.ю
Имам познат електричар. Ще говоря с него да пуснем осцилоскопа да видим какво става със сондата. И ако трябва да се екранират кабелите.
Нали се сещаш че при откачена ламбда липсващата стойност към ЕКУ-то се замества с някаква усреднена стойност и сместа е по богата и сондата не прави корекции. С откачането на сондата просто решаваш проблема с обедняването на сместа като я обогатяваш ако ще се оправи от обогатяване ще се слага е едно съпротивление вързано с реле за време което да действа около 15 секунди след подаване на контакт (както предложи колегата по напред.
Според мен най-логичното е да се отиде в оторизиран сервиз на Алфа (освен София май няма друг) и там да препрограмират блока за управление и да се забрави за проблема. Това е 10 годишен модел автомобил и решаването на проблема би трябвало да е рутина. Някой въобще ходил ли е в сервиза им и има ли информация? Някои колега от София може да го направи, всички ще сме му благодарни.
Нали се сещаш че при откачена ламбда липсващата стойност към ЕКУ-то се замества с някаква усреднена стойност и сместа е по богата и сондата не прави корекции. С откачането на сондата просто решаваш проблема с обедняването на сместа като я обогатяваш ако ще се оправи от обогатяване ще се слага е едно съпротивление вързано с реле за време което да действа около 15 секунди след подаване на контакт (както предложи колегата по напред.
Тая сутрин запали от първия път без сондата. Ама тя и с откачен термосензор пали така.
Само че пак звънеше в колектора. Нищо, че запали от раз и държеше обороти, в изпускателния колектор пък зъркаше на детонационно горене.
Докато с откачане на термо сензора пали наистина перфектно.
Наистина обаче без ламбда сонда колата върви идеално. Няма да прекъсва, да придръпва...
Ако единственото решение е това с термодатчика и реле зкаъснение ще го сложа това реле и повече няма да се занимавам да търся проблема.
И аз имах такъв проблем, ето моето решение:
Бях решил да сменям свещите, оказа се че са ми нови, явно сменяни скоро от предишния собственик, смених кабелите обаче, взех от един познат втора ръка, даже още не съм му ги платил, ужким за проба, а вече 1 месец си карам с тях
След тази смяна леко се кротнаха оборотите, но пак мърдаха 600-1000 при изваждане от скорост.
Закарах я на диагностика, пича се хвана за главата, МПХ беше доста замърсено и "забиваше", дроселовата клапа беше ужасно мръсна, дебитомера ми е за смяна, ламбдата ми е в сервизен режим, абе въобще.. картинка
След разглабянето и почистването на МПХ, почистването и калибрирането (или както там се казва) на дросела, регулирането на оборотите и зачистването на дебитомера, колата заспа - сутрин пали на 1200 оборота, след 30-ина секунди пада на 1000, след като покарам 200-300 метра и извадя от скорост, оборотите забиват на около 850 (не мога да кажа колко точно) и не мръдват на никъде.
Въпреки това, майстора каза да сменя дебитомера (за щастие моя е 019) и ламбдата, нищо че карам главно на газ.
Сега колата се държи мнооого по-добре от преди, дърпа от ниски обороти на всички предавки, не пресецва, върви доста по плавно, без прекъсване и най-важното - не мени обороти като съм на място и не ме дрази
Някой ако успее да преведе това добре? На мен не ми става много ясно на места какво искат да кажат.
We replaced the integral idle motor and potentiometer assembly rechecking the output.
The output was now clean and signal integrity restored. The next test drive did demonstrate some improvement, but not a total cure.
Back to basics, re-examining the symptoms, all the evidence pointed to a discreet input software error. We rechecked all inputs with the greatest care and accuracy without any evidence of error.
Having made discrete enquiries about software updates our only remaining possibility was a faulty ECU.
Before contemplating replacing the ECU we rechecked the error, confirming the intermittent loss of injector pulse at light throttle. We purchased a new ECU from our local Bosch supplier, it arrived opened and previously fitted, confirmed by witness marks on the housing plate. It failed to encode and run, so we returned it promptly. We obtained a O/E replacement via the main agents, and successfully encoding it to the vehicle, which now performed much better. However despite all the progress following the previous work, we were not satisfied.
The final touch was a peach; during the several days of investigations we noted the need to keep charging the battery. This in itself was not the problem, we took a careful look at the A/C noise on the DC power lines and noted the amplitude sampling in excess of 500 MV, this normally points to faulty rectification.
Raising the vehicle with the intention of removing the main power lead in order to re access the error, we noticed the exciter wire was not secure.
Following the adjustment to the exciter terminal the A/C noise had returned to below 100 MV.This had the result of smoothing all power lines considerably.
The final test drive confirmed our efforts worthwhile, superb smooth transition between fuel on and overrun cut off.
So was this the end to the problems? No, examination to the alternator demanded lifting the vehicle on the ramp, we used the opportunity to look over the vehicles underside, and found the catalyst recently disturbed and sealed with paste, was in fact broken up inside the casing. This confirms the initial coil errors
Някой ако успее да преведе това добре? На мен не ми става много ясно на места какво искат да кажат.
We replaced the integral idle motor and potentiometer assembly rechecking the output.
The output was now clean and signal integrity restored. The next test drive did demonstrate some improvement, but not a total cure.
Back to basics, re-examining the symptoms, all the evidence pointed to a discreet input software error. We rechecked all inputs with the greatest care and accuracy without any evidence of error.
Having made discrete enquiries about software updates our only remaining possibility was a faulty ECU.
Before contemplating replacing the ECU we rechecked the error, confirming the intermittent loss of injector pulse at light throttle. We purchased a new ECU from our local Bosch supplier, it arrived opened and previously fitted, confirmed by witness marks on the housing plate. It failed to encode and run, so we returned it promptly. We obtained a O/E replacement via the main agents, and successfully encoding it to the vehicle, which now performed much better. However despite all the progress following the previous work, we were not satisfied.
The final touch was a peach; during the several days of investigations we noted the need to keep charging the battery. This in itself was not the problem, we took a careful look at the A/C noise on the DC power lines and noted the amplitude sampling in excess of 500 MV, this normally points to faulty rectification.
Raising the vehicle with the intention of removing the main power lead in order to re access the error, we noticed the exciter wire was not secure.
Following the adjustment to the exciter terminal the A/C noise had returned to below 100 MV.This had the result of smoothing all power lines considerably.
The final test drive confirmed our efforts worthwhile, superb smooth transition between fuel on and overrun cut off.
So was this the end to the problems? No, examination to the alternator demanded lifting the vehicle on the ramp, we used the opportunity to look over the vehicles underside, and found the catalyst recently disturbed and sealed with paste, was in fact broken up inside the casing. This confirms the initial coil errors
Няма да превеждам цялото - оказало се е че катализатора е бил запушен отвътре с паста. Всичко друго е било излишно. Само не мога да разбера връзката с последното изречение - Това потвърди първоначалната ни грешка - бубина
Оправили са пулсациите от алтернатора до 100mV също така чрез профилактика на ел. мрежата, акумулатора, клемите, което също е подобрило нещата
Ам той текста е по дълъг. Първо казват, че са имало наводнена свещ и пукната бубина. После като са мерили при първоначално запалване е имало колебания по напреженеито на дюзите и некоректни сигнали на ламбдата. Смени ли са софтуера на ЕКУ, но проблемите са останали. И на края сменили катализатора дето викаш ти и нешо по електрическата ситема са правили за да оправят пиковете от 500 миливолта разлики.
Днес се обадих в оторизираният сервиз на Алфа в София. Служителя беше вежлив, изслушаме за проблема и обяснението за констатацията на Бош сервиз. Обеща след 30 минути да ми каже колко струва ъпдейта на блока за управление на моя модел. След 30 минути се обадих и той ми сподели, че ъпдейт на този комп няма, и най-вероятно се касае за адаптация която могат да направят в сервиза. Нещо не ми се вярва да е така. От тук следва запитване в сервиза на Алфа в Гърция по пътя за Александрополис. От там съм минавал няколко пъти и съжалявам защо не влезнах поне да попитам.
Днес се обадих в оторизираният сервиз на Алфа в София. Служителя беше вежлив, изслушаме за проблема и обяснението за констатацията на Бош сервиз. Обеща след 30 минути да ми каже колко струва ъпдейта на блока за управление на моя модел. След 30 минути се обадих и той ми сподели, че ъпдейт на този комп няма, и най-вероятно се касае за адаптация която могат данаправят в сервиза.
Каква адаптация? Пита ли го? Шото адаптации и ние си правим. И какъв е номера ти на блока за управление?
Каква адаптация? Пита ли го? Шото адаптации и ние си правим. И какъв е номера ти на блока за управление?
Адаптациата е изключваш всички консуматори, даваш на контакт за 90 сек. изключваш от контакт и си готов. Без да палиш и пипаш каквото и да било докато си на контакт. Дори и СД-то изкл
Абе всичкото хубаво ама... проблема при нас не е като при теб.
Aз пиша по проблема, който се разисква на първата страница на темата, не знам до къде сте го докарали в последствие.
И на мен ми играеха оборотите от 300 до 2000 като извадя от скорост и ми гаснеше колата, а сутрин я чаках по 2-3 минути докато успея да я подкарам
Адаптациата е изключваш всички консуматори, даваш на контакт за 90 сек. изключваш от контакт и си готов. Без да палиш и пипаш каквото и да било докато си на контакт. Дори и СД-то изкл
Comment