Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблеми с оборотите

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Първоначално публикувано от BLUE1 Покажи съобщение
    Никои ли няма да се похвали, че е оправил проблема с оборотите?
    ами няма...филма продължава но вече има главен заподозрян - ламбда сондата
    Aprilia Mojito & XTrail '06 T30 QR25 AT
    Ex Alfa 156 1.8 TS Sportwagon '00 /Alfa164 2.0 TS /Alfa155 2.0 TS /Alfa33 1.5 4x4
    Lancia Ypsilon '02

    Comment


    • #92
      Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
      Казах ви. Нищо няма да направят и в БОШ. Дросела съм го разглабял два пъти. Чистил съм го. Всичко съм чистил. И смата ост и твулката и клапата съм пренастроивал спрямо оста. И МПХ съм сменил. Всичко всъщност съм сменил. И няма. Обаче тая вече пробвах с откачена сонда. Е колата запали нормално. И оборотите са перфектни. И върви повече. Просто така трябва да работи. Само че ауспуха почерня за 4, 5 км каране. Така ще гори 20/100.ю


      Имам познат електричар. Ще говоря с него да пуснем осцилоскопа да видим какво става със сондата. И ако трябва да се екранират кабелите.
      Нали се сещаш че при откачена ламбда липсващата стойност към ЕКУ-то се замества с някаква усреднена стойност и сместа е по богата и сондата не прави корекции. С откачането на сондата просто решаваш проблема с обедняването на сместа като я обогатяваш ако ще се оправи от обогатяване ще се слага е едно съпротивление вързано с реле за време което да действа около 15 секунди след подаване на контакт (както предложи колегата по напред.
      156 1,8 ТS 99
      Nissan Murano 2005

      Comment


      • #93
        Според мен най-логичното е да се отиде в оторизиран сервиз на Алфа (освен София май няма друг) и там да препрограмират блока за управление и да се забрави за проблема. Това е 10 годишен модел автомобил и решаването на проблема би трябвало да е рутина. Някой въобще ходил ли е в сервиза им и има ли информация? Някои колега от София може да го направи, всички ще сме му благодарни.
        SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

        Comment


        • #94
          Първоначално публикувано от Novachev Покажи съобщение
          Нали се сещаш че при откачена ламбда липсващата стойност към ЕКУ-то се замества с някаква усреднена стойност и сместа е по богата и сондата не прави корекции. С откачането на сондата просто решаваш проблема с обедняването на сместа като я обогатяваш ако ще се оправи от обогатяване ще се слага е едно съпротивление вързано с реле за време което да действа около 15 секунди след подаване на контакт (както предложи колегата по напред.
          Тая сутрин запали от първия път без сондата. Ама тя и с откачен термосензор пали така.

          Само че пак звънеше в колектора. Нищо, че запали от раз и държеше обороти, в изпускателния колектор пък зъркаше на детонационно горене.

          Докато с откачане на термо сензора пали наистина перфектно.

          Наистина обаче без ламбда сонда колата върви идеално. Няма да прекъсва, да придръпва...

          Ако единственото решение е това с термодатчика и реле зкаъснение ще го сложа това реле и повече няма да се занимавам да търся проблема.
          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

          Comment


          • #95
            Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
            Тая сутрин запали от първия път без сондата. Ама тя и с откачен термосензор пали така.

            Само че пак звънеше в колектора. Нищо, че запали от раз и държеше обороти, в изпускателния колектор пък зъркаше на детонационно горене.

            Докато с откачане на термо сензора пали наистина перфектно.

            Наистина обаче без ламбда сонда колата върви идеално. Няма да прекъсва, да придръпва...

            Ако единственото решение е това с термодатчика и реле зкаъснение ще го сложа това реле и повече няма да се занимавам да търся проблема.
            Само се пази от бедна смес. За ламбда сондите продават симулатор, например при газаджиите

            Comment


            • #96
              И аз имах такъв проблем, ето моето решение:
              Бях решил да сменям свещите, оказа се че са ми нови, явно сменяни скоро от предишния собственик, смених кабелите обаче, взех от един познат втора ръка, даже още не съм му ги платил, ужким за проба, а вече 1 месец си карам с тях
              След тази смяна леко се кротнаха оборотите, но пак мърдаха 600-1000 при изваждане от скорост.
              Закарах я на диагностика, пича се хвана за главата, МПХ беше доста замърсено и "забиваше", дроселовата клапа беше ужасно мръсна, дебитомера ми е за смяна, ламбдата ми е в сервизен режим, абе въобще.. картинка
              След разглабянето и почистването на МПХ, почистването и калибрирането (или както там се казва) на дросела, регулирането на оборотите и зачистването на дебитомера, колата заспа - сутрин пали на 1200 оборота, след 30-ина секунди пада на 1000, след като покарам 200-300 метра и извадя от скорост, оборотите забиват на около 850 (не мога да кажа колко точно) и не мръдват на никъде.
              Въпреки това, майстора каза да сменя дебитомера (за щастие моя е 019) и ламбдата, нищо че карам главно на газ.
              Сега колата се държи мнооого по-добре от преди, дърпа от ниски обороти на всички предавки, не пресецва, върви доста по плавно, без прекъсване и най-важното - не мени обороти като съм на място и не ме дрази
              Alfa Romeo 166 '02 2,4 JTD
              sigpic

              Comment


              • #97
                Абе всичкото хубаво ама... проблема при нас не е като при теб.
                Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                Comment


                • #98
                  Някой ако успее да преведе това добре? На мен не ми става много ясно на места какво искат да кажат.

                  We replaced the integral idle motor and potentiometer assembly rechecking the output.
                  The output was now clean and signal integrity restored. The next test drive did demonstrate some improvement, but not a total cure.
                  Back to basics, re-examining the symptoms, all the evidence pointed to a discreet input software error. We rechecked all inputs with the greatest care and accuracy without any evidence of error.
                  Having made discrete enquiries about software updates our only remaining possibility was a faulty ECU.
                  Before contemplating replacing the ECU we rechecked the error, confirming the intermittent loss of injector pulse at light throttle. We purchased a new ECU from our local Bosch supplier, it arrived opened and previously fitted, confirmed by witness marks on the housing plate. It failed to encode and run, so we returned it promptly. We obtained a O/E replacement via the main agents, and successfully encoding it to the vehicle, which now performed much better. However despite all the progress following the previous work, we were not satisfied.
                  The final touch was a peach; during the several days of investigations we noted the need to keep charging the battery. This in itself was not the problem, we took a careful look at the A/C noise on the DC power lines and noted the amplitude sampling in excess of 500 MV, this normally points to faulty rectification.
                  Raising the vehicle with the intention of removing the main power lead in order to re access the error, we noticed the exciter wire was not secure.
                  Following the adjustment to the exciter terminal the A/C noise had returned to below 100 MV.This had the result of smoothing all power lines considerably.
                  The final test drive confirmed our efforts worthwhile, superb smooth transition between fuel on and overrun cut off.
                  So was this the end to the problems? No, examination to the alternator demanded lifting the vehicle on the ramp, we used the opportunity to look over the vehicles underside, and found the catalyst recently disturbed and sealed with paste, was in fact broken up inside the casing. This confirms the initial coil errors
                  Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                  Comment


                  • #99
                    Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                    Някой ако успее да преведе това добре? На мен не ми става много ясно на места какво искат да кажат.

                    We replaced the integral idle motor and potentiometer assembly rechecking the output.
                    The output was now clean and signal integrity restored. The next test drive did demonstrate some improvement, but not a total cure.
                    Back to basics, re-examining the symptoms, all the evidence pointed to a discreet input software error. We rechecked all inputs with the greatest care and accuracy without any evidence of error.
                    Having made discrete enquiries about software updates our only remaining possibility was a faulty ECU.
                    Before contemplating replacing the ECU we rechecked the error, confirming the intermittent loss of injector pulse at light throttle. We purchased a new ECU from our local Bosch supplier, it arrived opened and previously fitted, confirmed by witness marks on the housing plate. It failed to encode and run, so we returned it promptly. We obtained a O/E replacement via the main agents, and successfully encoding it to the vehicle, which now performed much better. However despite all the progress following the previous work, we were not satisfied.
                    The final touch was a peach; during the several days of investigations we noted the need to keep charging the battery. This in itself was not the problem, we took a careful look at the A/C noise on the DC power lines and noted the amplitude sampling in excess of 500 MV, this normally points to faulty rectification.
                    Raising the vehicle with the intention of removing the main power lead in order to re access the error, we noticed the exciter wire was not secure.
                    Following the adjustment to the exciter terminal the A/C noise had returned to below 100 MV.This had the result of smoothing all power lines considerably.
                    The final test drive confirmed our efforts worthwhile, superb smooth transition between fuel on and overrun cut off.
                    So was this the end to the problems? No, examination to the alternator demanded lifting the vehicle on the ramp, we used the opportunity to look over the vehicles underside, and found the catalyst recently disturbed and sealed with paste, was in fact broken up inside the casing. This confirms the initial coil errors
                    Няма да превеждам цялото - оказало се е че катализатора е бил запушен отвътре с паста. Всичко друго е било излишно. Само не мога да разбера връзката с последното изречение - Това потвърди първоначалната ни грешка - бубина
                    Оправили са пулсациите от алтернатора до 100mV също така чрез профилактика на ел. мрежата, акумулатора, клемите, което също е подобрило нещата
                    Last edited by Stranger65; d.m.y г., 15:00.

                    Comment


                    • Ам той текста е по дълъг. Първо казват, че са имало наводнена свещ и пукната бубина. После като са мерили при първоначално запалване е имало колебания по напреженеито на дюзите и некоректни сигнали на ламбдата. Смени ли са софтуера на ЕКУ, но проблемите са останали. И на края сменили катализатора дето викаш ти и нешо по електрическата ситема са правили за да оправят пиковете от 500 миливолта разлики.
                      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                      Comment


                      • Днес се обадих в оторизираният сервиз на Алфа в София. Служителя беше вежлив, изслушаме за проблема и обяснението за констатацията на Бош сервиз. Обеща след 30 минути да ми каже колко струва ъпдейта на блока за управление на моя модел. След 30 минути се обадих и той ми сподели, че ъпдейт на този комп няма, и най-вероятно се касае за адаптация която могат да направят в сервиза. Нещо не ми се вярва да е така. От тук следва запитване в сервиза на Алфа в Гърция по пътя за Александрополис. От там съм минавал няколко пъти и съжалявам защо не влезнах поне да попитам.
                        SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от BLUE1 Покажи съобщение
                          Днес се обадих в оторизираният сервиз на Алфа в София. Служителя беше вежлив, изслушаме за проблема и обяснението за констатацията на Бош сервиз. Обеща след 30 минути да ми каже колко струва ъпдейта на блока за управление на моя модел. След 30 минути се обадих и той ми сподели, че ъпдейт на този комп няма, и най-вероятно се касае за адаптация която могат данаправят в сервиза.
                          Каква адаптация? Пита ли го? Шото адаптации и ние си правим. И какъв е номера ти на блока за управление?
                          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                            Каква адаптация? Пита ли го? Шото адаптации и ние си правим. И какъв е номера ти на блока за управление?
                            Адаптациата е изключваш всички консуматори, даваш на контакт за 90 сек. изключваш от контакт и си готов. Без да палиш и пипаш каквото и да било докато си на контакт. Дори и СД-то изкл

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                              Абе всичкото хубаво ама... проблема при нас не е като при теб.
                              Aз пиша по проблема, който се разисква на първата страница на темата, не знам до къде сте го докарали в последствие.
                              И на мен ми играеха оборотите от 300 до 2000 като извадя от скорост и ми гаснеше колата, а сутрин я чаках по 2-3 минути докато успея да я подкарам
                              Alfa Romeo 166 '02 2,4 JTD
                              sigpic

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от Stranger65 Покажи съобщение
                                Адаптациата е изключваш всички консуматори, даваш на контакт за 90 сек. изключваш от контакт и си готов. Без да палиш и пипаш каквото и да било докато си на контакт. Дори и СД-то изкл
                                Мхм... добре.
                                Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                                Comment

                                Working...
                                X